Even voorstellen
Collin ter Horst, sinds 3 jaar werkzaam bij Brandwacht Huren B.V., vertelt zijn verhaal over de kracht van een goede planning. Vóór zijn aanstelling als Coördinator Planning is Collin werkzaam geweest als brandwacht, waarbij hij alle ins en outs van het vak heeft eigen gemaakt. Er zijn dan ook volop doorgroeimogelijkheden binnen Brandwacht Huren, dankzij de opleidingen van de BWH Academy.
Collin doet nu coördinatie voor onze planners, die op locatie bij de opdrachtgevers werkzaam zijn. Samen met zijn collega's zorgt hij ervoor dat onze honderden brandwachten en mangatwachten op het juiste moment op de juiste plaats zijn.
Wat doet onze planner?
In onze Meldkamer applicatie worden alle uren verwerkt, de administratie en worden de (door de brandwacht ingevulde) dagrapportages nagekeken op correctheid. Alles wordt vervolgens gekoppeld aan de Brandwacht Huren app (iOS/Android), waar alle data volledig inzichtelijk in beeld is gebracht.
Zorg voor alertheid op de werkvloer
"Veel oog voor detail is vereist in ons vak", aldus Collin ter Horst: "Wij zorgen ervoor dat er naar iedere situatie nauwkeurig wordt gekeken. Wanneer er een brandwacht ingezet moet worden, letten we erop hoeveel of hoe weinig die desbetreffende persoon in die week al actief is geweest. Het is niet de bedoeling dat er een vermoeide brandwacht naar een locatie wordt uitgezonden. Naast het selecteren van een specialist met de juiste expertise zorgen we er ook voor dat onze klanten altijd een fitte en alerte brandwacht paraat heeft."
Wat gebeurt er bij een incident?
- De calamiteitenlijn (085 - 773 00 76) van Brandwacht Huren wordt gebeld.
- Coördinator Planning beoordeelt de situatie en zet de informatie door naar onze Meldkamer.
- Vervolgens selecteert de Coördinator Planning de specifieke specialisatie die bij de desbetreffende klus wordt gevergd.
"Ook kijken we naar de conditie en fitheid van de brandwacht. We hebben dus alle touwtjes in handen en leveren maatwerk." vult ter Horst aan. - Toewijzing van de dienst middels een notificatie naar de betreffende specialist. Ter controle belt Collin de brandwacht nog persoonlijk op en vraagt hoe snel hij aanwezig is. "Ik attendeer de brandwacht tevens op het feit dat hij zijn PBM's (persoonlijke beschermingsmiddelen) bij zich moet hebben en andere aandachtspunten."
- Afsluitend wordt u telefonisch op de hoogte gebracht.
Wat maakt ons zo goed?
"Wij bereiken mensen razendsnel" vertelt Collin ter Horst verder.
Brandwacht Huren B.V. biedt haar partners een grote mate van transparantie en inzichtelijkheid. Daarnaast zijn we 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U heeft de garantie dat er binnen 2 uur een brandwacht op uw locatie aanwezig is. In de meeste gevallen verloopt dit sneller.
Wat geeft je voldoening?
Op de vraag wat hem voldoening geeft in zijn werk, herinnert Collin zich aan een situatie in Rotterdam: "Wij hadden een keer een beurs in Rotterdam en zaten 's avonds bij te praten in de lounge van een hotel. Toen ging mijn telefoon en kwam er een spoedverzoek binnen uit Amsterdam. Binnen één uur hebben we ervoor gezorgd dat er vijf brandwachten in de auto richting Amsterdam zaten!"